Met Toggl kun je heel eenvoudig je urenregistratie bijhouden. Zo krijg je een goed overzicht van waar jij je tijd aan besteedt, ingedeeld per project, klant en taak.

Hoe werkt Toggl?

Toggl heeft zowel een gratis versie als diverse betaalde opties. Voor de meeste ZZP’ers biedt de gratis versie voldoende mogelijkheden. Zelf maak ik ook gebruik van de gratis versie.

Het programma werkt heel eenvoudig en intuïtief. Zodra je met je werkzaamheden start, druk je op de startknop van Toggl. Toggl begint dan meteen met het bijhouden van de tijd. Terwijl de tijd al loopt, kun je verdere details invullen, zoals wat je precies aan het doen bent, voor welk project en voor welke klant.

Ook de werkzaamheden die je voor je eigen bedrijf uitvoert – zoals bijv. je boekhouding of je marketing – kun je eenvoudig bijhouden. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is je eigen bedrijf ook als ‘klant’ invoeren. Tijd is geld en met het overzicht in Toggl kun je heel eenvoudig zien waar jij te veel of te weinig tijd aan besteed, zodat je kunt bijsturen.

Bedenk je halverwege je werkzaamheden opeens ‘Oeps, ik ben vergeten Toggle te starten’? Geen probleem. Dan start je Toggl alsnog en pas je – terwijl de timetracking al loopt – de starttijd eenvoudig aan.  Ik moet bekennen dat dit mij regelmatig overkomt, dus ik ben persoonlijk erg blij met deze mogelijkheid.

Het programma heeft diverse mogelijkheden om je voorkeuren aan te passen, bijv. voor het instellen van een reminder als je vergeet de timetracking aan te zetten. Ook dit werkt allemaal heel eenvoudig.

Een keer per week krijg ik per mail een handig overzicht van mijn tijdsbesteding. Niet alleen handig voor mezelf, maar ook voor de Belastingdienst, mocht ik controle krijgen.

Conclusie
Toggl is een fijne tool om op een eenvoudige manier je urenregistratie bij te houden.

Handige tool voor je urenregistratie: Toggl
Getagd op: